Sunday, December 23, 2012

Akhirnya...Kini Pasti...

Assalammualaikum...

Hamboi kau . Tajuk entry macam nak nyanyi lagu Anita Sarawak pulak . Anita Sarawak mesti bangga kalau dia tau aku tulis lirik lagu dia sebagai tajuk entry aku . HaHaHaHa... Sebenarnya apa yang dah berakhir and apa yang dah pasti ni ?? Cer citer sikit ...

Ceritanya bermula pada pagi yang hening , Tanggal 17 Dec 2012 . Hari tu aku kena lapor diri untuk start aku punya praktikal . So dengan semangat kesukanan yang jitu aku pun bangun awal pagi dengan mata ibarat disangkut dengan tong gas . Nak tak nak kena bangun jugak takut nanti lambat pulak pergi kerja . Dah lah first day , tak kan nak lambat pulak . Aku kalau bab bangun pagi ni memang liat sikit la . Kecuali kalau nak pergi holiday ke jenjalan ke memang cepat la aku bangun . Orang lain belum bangun lagi aku dah siap tercongok depan pintu [semangat terlebih

Stop mengarut dulu then aku sambung cerita tadi . pukul 7.45 am aku dah gerak ke tempat kerja yang x jauh pun dengan rumah aku . Saje pilih tempat praktikal dekat dekat rumah . Senang sikit . Yang penting jimat kos . HuHuHu... Bila dah sampai je then dah settle semua benda lepas tu orang yang incharge aku tu cakap minggu ni aku duduk dalam ofis je dulu . Minggu depan baru buat kerja dekat luar . Bunyinya pun macam menarik je lah . Dalam hati aku pun gembira je lah sebab duduk dalam ofis je . Boleh feeling2 macam orang pejabat kan [HaHaHa..perasan je kau]

For the first week ni aku duduk dalam ofis just baca PSI . [PSI tu ape ea..???] . Maksud sebenar PSI tu dari segi perkataan aku tak tau . Tapi dari segi istilah dan tatabahasa tu maksud dia semua prosedur yang digunakan dalam semua TNB di seluruh Malaysia ni . Actually aku praktikal dekat TNB . Dah ambik course Electrical Engineering kan . [ecehwah..] Untuk hari pertama okay lagi lah , boleh layan lah jugak baca prosedur dia sampai aku rasa nak muntah dah baca semua tu . kengkadang aku pun naik confuse , aku ni ambik bidang pejabat ke bidang electrical . [dah bos suruh , aku buat je lah . ape pun tak boleh]

Habis semua tu masuk pulak hari ke-2 aku un naik baring + menyampah tengok fail yang tebal sejengkal tu . Rasa nak baling je kat dinding tapi fail orang kan . Nanti kena halau , aku juga yang susah . Masuk hari ke-3 , adelah pekerja dekat situ yang kesian tengok muka aku yang asyik mengadap fail je memanjang . Dia pun kata bos tu pening sebab suruh aku duduk ofis je . Dia pun bawa aku pergi potong elektrik dekat rumah orang yang tak reti reti nak bayar bil sampai berbulan bulan . Aku pun seronok je lah sebab dapat juga jenjalan daripada mengadap fail dekat ofis tu . Tapi satu je lah .  Kerja potong elektrik ni kejap je . Pukul 8 keluar lepas tu pukul 9.30 dah balik ofis semula . So kena la hadap fail lagi . Tapi aku tak tengok pun . Aku buka komputer dekat situ then aku bantai main game . [ade aku kesah] Dah takda kerja nak buat .

Ni lah meja ofis aku..hari2 hadap benda ni je..
Hari ke-4 , aku still buat benda sama je . tapi kali ni aku nak hilangkan boring aku punya pasal . Aku bawa earphone then dengar radio sambil main game dekat komputer . Dari pagi pukul 8 pagi sampai balik pukul 5 petang aku layan radio dengan main game . Kalau aku dapat kerja macam gini nanti memang syok wa cakap sama lu . Duduk goyang kaki je . Jadi bos pun belum tentu boleh dengar radio sambil main game . Begitu juga untuk hari yang ke-5 . Benda sama je aku buat . Muak sangat dah aku ni . Nasib baik seminggu je . Then hari sabtu ahad cuti . Kira azab aku duduk dalam ofis tu selama seminggu dah tamat sudah . Itu yang rasa happy sesangat tu . Next week dah start kerja dekat luar . Harap aku dapat kumpul ilmu sebanyak mungkin sampai aku berjaya suatu hari kelak .

InsyaAllah . Amin Ya Rabb .

Ni antara game yang aku main . Itu je yang ade .

No comments:

Post a Comment